Viherpeukalot
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Puuhaaveita

Siirry alas

Puuhaaveita Empty Puuhaaveita

Viesti  Stello Ti Toukokuu 27, 2008 4:26 am

Meilla on takapuutarhan peralla aika iso laakerinlehtipuu. Siella oli ennen myos kaksi vajaa, ja puu niiden valissa, eli se on siella aika keskella.. Ollaan mietitty erilaisia muutoksia - rakentaako talon jatkeeksi joko ns. tavallinen lisahuone tai 'conservatory' (viherhuone??) sinne takapuutarhan puolelle, vai mahd. uusi erillinen "vaja" puutarhan peralle.. Se vajaidea olisi tod.nak. jonkinlainen nikkarointitila tai jopa toimistotila, eli ei vain puutarhakamojen sailytykseen tarkoitettu koppi. Joka tapauksessa, pointtini on siis se puu.. Tykkaan siita kovasti, ja mulla on jopa The Sims 2 -versiossa ihan samanlainen, eli en millaan haluaisi luopua siita.. Mutta se on hyvin hankalassa kohtaa, eli riippuen valitsemastamme rakennusprojektista (jos me nyt koskaan saadaan aikaiseksi siirtya toteutusasteelle), voi olla etta puulle tulee lahto.. Crying or Very sad

Ennen meilla oli pieni puu myos etupuutarhassa. En muista sen nimea (olen aivan torkean huono muistamaan mitaan kasvien nimia!!), mutta se oli sellainen "telttamainen". Yhtena vuonna etupuutarhan nurkasta meni jostain mystisesta syysta nurmikko keltaiseksi, ja se puu kuoli Shocked Emme koskaan saaneet selville mista se johtui, mutta puun paikalle ei sittemmin ole tullut hankittua mitaan muutakaan.. Itse olen haaveillut ainakin kirsikkapuusta, joita loytyy muutama taalta kotikadultamme, ja joiden kukkia aina ihastelen kevaisin.. Mutta ehka eniten himottaisi hankkia yksi tai kaksi italialaista sypressia! Tai siis muistaakseni senkin virallinen nimi on jonkun muun maalainen sypressi, mutta tarkoitan siis nimenomaan niita kapeita, korkeita ja tummanvihreita, joita Italiassa kasvaa siella sun taalla.. Rakastuin niihin syvasti toistaiseksi ainoalla Italian-matkallamme, ja haluaisin silla lailla palan Italiaa ikkunanakymaani.. Naapurin rouvakin varmaan tykkaisi, kun on Italiasta kotoisin Very Happy Tosin en ole ollenkaan selvittanyt, josko sellaisia edes saa Irlannista, joutuuko niista maksamaan itsensa tarviolle, saati sopiiko puutarhamme multa sellaisen kasvualustaksi... Mutta tuohan ei esta haaveilemasta! Sitten olen myos ajatellut jotain palmua, koska niita on myos aika monessa paikallisessa puutarhassa, ja ne nayttavat aika mukavilta. Tuovat tavallaan trooppisen tuulahduksen Irlannin maisemiin, eika talvikaan tunnu niin talviselta, kun katselee puutarhoissa kasvavia palmuja.

Pitaisi varmaan tehda lista noista kaikista ja tutkia kaytannon puolia niiden hankinnasta.. Olen myos sikali karsimaton, etta en haluaisi jotain ihan bonsai-kokoista taimea, vaan haluaisin sellaisen puun, jolla on jo hitusen kokoa. Sita ei sitten tuotaisikaan taksilla kotiin, etta taytynee tutkia myos ne kuljetushinnat sun muut.
Stello
Stello

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Paikkakunta : Bray, Co. Wicklow, Ireland
Registration date : 27.04.2008

http://stello.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa