Viherpeukalot
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sisäkasvit?

4 posters

Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Sisäkasvit?

Viesti  Aluviso To Toukokuu 01, 2008 12:10 pm

Saaks tänne kirjoittaa myös ei-puutarhakasveista? Olen aikeissa vaihtaa multaa ja ruukkuja sisäkasveihin. Palmu ja peikonlehti saavat isommat ruukut - alkaa lattiapinta-ala olla täynnä vihreää! Harmi ettei makkariin oikein saa laitetuksi mitään, kun on liian varjoisa.

Kukkapöytä ei ole mitenkään tyylikäs, joka kasvi on eri sorttia eli ei tule mitään tyylikkäitä ryhmiä. Hällä väliä, pidän kasveistani juuri sellaisina kuin ne ovat tongue

Talvi oli saniaiselle aika kova, vaikka kuinka sumutteli se meinasi kuukahtaa. Nyt työntää taas uutta versoa. Ei tällainen kuiva sisäilma taida sen sortin kasville sopia. Ainoa kaktus kyllä kukoistaa.
Aluviso
Aluviso

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 01.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Krissy To Toukokuu 01, 2008 4:23 pm

Saapi toki, siksi on huonekasviosio täällä myös. Smile

Kerrossatalossa
kukkien kasvattaminen on aika haasteellista tuon kuivan sisäilman
takia. En tosin oo huomannut eroa kerrostaloasunnon ja tän nykyisen
omakotitalon välillä. Toisaalta, oon vasta niin vähän aikaa täällä
asunut eikä mulla ole mitenkään erityisen vaativia kasveja, päin vastoin. Tuolla miehellä sen sijaan on orkidea, mitä ihmettelen. Olen aina kuvitellut että ovat kovin hankalia kasvattaa. Ovatko?

Mulla viihtyi viherkasvit hyvin yhdessä
kerrostaloasunnossa, jossa oli kovin leveät patterit. Käytin niitä
kukkalautana, joka kasvilla isot aluslautaset jotka täytin aina vedellä
kun kastelin kukat. En tiedä haihtuiko niistä niin paljon vettä että
piti hyvin kasvit kosteina, vai mikä oli. Eihän tuollainen kasvien
sijoittelu pitäisi toimia ollenkaan.

Itsekin pitäisi pari kasvia
istuttaa uudelleen, mutta en ole jaksanut / ehtinyt / viitsinyt vielä
ruveta hommaan. Nämä ovat onneksi pieniä vielä joten helppo vaihtaa
yksinkin.
Krissy
Krissy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Stello Pe Toukokuu 02, 2008 3:19 am

Meilla ei ole mitaan isoja huonekasveja, mutta ollaan puhuttu sellaisen hankkimisesta ainakin kylppariin - puutarhakeskus vaan ei ole kovin lahella, eika meilla ole autoa, eli pitaisi pyytaa vaikka Danielin veli kuskaamaan se rehu kotiin.. Tai sitten ostaa monta kerralla ja tilata niille kuljetus sielta kaupasta.

Sisäkasvit? 050617myst4

Meilla on muutama tuollainen ylakuvassa nakyva ropelolehtinen kasvi, joka tekee kevaasta syksyyn paljon kauniita sinivalkoisia kukkia. Ei aavistustakaan sen nimesta! Anoppi sai yhden vihrean lehden joltain tutultaan, ja siita noita on sitten kasvanut enemmankin..

Sitten on pari tuollaista palmumaista juttua, joista yksi pieni nakyy tuossakin kuvassa (ruskeassa purkissa). Noi kaktukset ovat tuliaisia anopin Espanjan-matkoilta, ja nykyisin ne ovat samassa vadissa ilman minipurkkeja, mutta kissat aina ohikulkiessaan tonivat ne kumoon.. Sitten mulla on kaverilta perimani tuntematon viherkasvi, seka monta itse kasvatettua bonsai-puuta (kiinalainen jalava).

Alla kuva minikuistilta, eli ulko-oven ja lasisen liukuoven valisesta tilasta:

Sisäkasvit? 070706_porch

En nyt loytanyt sopivaa kuvaa bonsaista yms., mutta postitan varmaan jossain vaiheessa.
Stello
Stello

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Paikkakunta : Bray, Co. Wicklow, Ireland
Registration date : 27.04.2008

http://stello.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Aluviso To Toukokuu 15, 2008 7:16 pm

Yritin jo kerran kirjoittaa tämän, mutta se katosi bittiavaruuteen...

Olen eläissäni omistanut kaksi orkideaa. Toinen kuoi heti, toinen elää yhä, muttei kuki. Kai se sitten on vaikeaa Rolling Eyes

Olen äärimmäisen ylpeä siitä, että olen saanut virkoamaan Plantagenin viiden euron "nämä kuolee kohta" -pöydältä ostetun bonsain. En vain osaa oikein leikata sitä, se ei ole asiallisen japanilaisen tyylikäs.
Aluviso
Aluviso

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 01.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Stello To Toukokuu 15, 2008 7:55 pm

Aluviso kirjoitti:Olen äärimmäisen ylpeä siitä, että olen saanut virkoamaan Plantagenin viiden euron "nämä kuolee kohta" -pöydältä ostetun bonsain. En vain osaa oikein leikata sitä, se ei ole asiallisen japanilaisen tyylikäs.

Leikkaa vaikka aluksi niin, etta jatat uudesta kasvusta aina yhden lehden, ja leikkaat loput pois. Sitten kun leikkaaminen alkaa tuntua tutummalta, voit vedella vahan runsaskatisemmin ja muotoilla.. Ja kannattaa kokeilla kasvattaa niista trimmatuista paloista uusia! Kaikki mun nykyiset bonsaini ovat kasvaneet em. metodilla - olen vaan tokannyt trimmatut palat multaan, ja siita se on sitten lahtenyt.. Ei valttamatta onnistu kaikilla kasveilla, mutta ainakin tuo kiinalainen jalava on kasvanut hyvin. Opin tosin liian myohaan, etta niille pitaisi laittaa paljon vahemman multaa kuin ma olen laittanut - varresta kasvaa kuulemma vahvempi niin.
Stello
Stello

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Paikkakunta : Bray, Co. Wicklow, Ireland
Registration date : 27.04.2008

http://stello.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Krissy La Toukokuu 17, 2008 8:27 pm

Mun pitäisikin tuoda kai sulle bonsaini elvytettäväksi. Very Happy Luulen tosin että se on jo menetetty peli... mutta uuden haluaisin, tykkään niistä nimittäin kovasti. Olin jo vähällä lainata bonsaikirjan kun viimeksi kävin kirjastossa. Ihan luonnonpuistakin pystyisi kuulemma kasvattamaan. Oletko Stello kokeillut mistään sellaisesta tehdä?
Krissy
Krissy

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.04.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Stello Su Toukokuu 18, 2008 1:50 am

En toistaiseksi. Kiinnostaisi, mutta ei ole enaa ikkunalaudoilla tilaa!
Stello
Stello

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Paikkakunta : Bray, Co. Wicklow, Ireland
Registration date : 27.04.2008

http://stello.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Aluviso Ti Heinä 15, 2008 4:52 pm

Kastelen nyt bonsaitani upottamalla joka ilta, lisäsin kaktusmultaa päälle ja leikkasin aika kovalla kädellä. Uutta lehteä pukkaa! En kyllä vieläkään saa siitä oikean muotoista... Minulla on mustikanvarvun näköinen, en usko että lähtee multaan tökkäämällä, vaikka voisihan sitä kokeilla. Näin jalavaa kukkakaupassa, se on kyllä kanssa hyvän näköistä.
Aluviso
Aluviso

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 01.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Stello To Heinä 17, 2008 2:20 am

Mun bonsai-puista yli puolet melkein kuoli, kun olin Suomessa - kukaan ei ollut vaivautunut kastelemaan parin viikon aikana Mad

Onneksi suurin osa on alkanut hiljalleen muodostaa uusia lehtia (ovat vasta ihan pienia, niin etta niita hadintuskin erottaa), ja vain pari nuorempaa versiota, jotka ovat samassa purkissa, taisivat tosiaan kuolla.. Crying or Very sad
Stello
Stello

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Paikkakunta : Bray, Co. Wicklow, Ireland
Registration date : 27.04.2008

http://stello.vuodatus.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Aluviso Pe Heinä 25, 2008 4:04 pm

Ei kannata lähteä pois kotoa Razz

Saan omani loman ajaksi pikkusiskolle hoitoon, jolla on myös huolehdittava.

Olen laittanut paavalinkukkaa lisääntymään, ne ei ehkä säily, jos helteet jatkuu. Kaktukset ja palmu rakastavat olla parvekkeella, vihreitä ja meheviä molemmat.
Aluviso
Aluviso

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 01.05.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty sisäkasvit

Viesti  toivotar Ke Kesä 03, 2009 2:17 pm

Sisäkasvit? Apostolinmiekankukka1Sisäkasvit? JttipeikonlehtiItsellä on peikonlehti ja sutipuu ja tietty jukkapalmu Very Happy jospa tähän laittasin peikonlehden kuvan=) Sutipuu on jännän näköinen,lehdet muistuttavat vaahteran lehtiä,ja sitä pitää sumutella paljon,muuten lehdet kellastuvat ja se on sit menoa No .Jukkapalmua ja peikonlehteä kastelen kerran viikossa,sutipuuta useammin,se on köynnöstänyt palmun muotoiseksi varren,on puun näköistä Very Happy .Lisäksi on 2 apostolinmiekkaa,ja sen kukka on älyttömän kaunis,kestää vain noin,päivän.Oli valoa kämpässä liikaa mutta sain jonkinlaisen kuvan Very Happy I love you
toivotar
toivotar

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty sutipuu

Viesti  toivotar Ke Kesä 03, 2009 3:15 pm

Sisäkasvit? Sutipuunylinlehtitässä sutipuu Very Happy piti kallistaa tuota mutta lehdet ovat tuon malliset.
toivotar
toivotar

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisäkasvit? Empty Vs: Sisäkasvit?

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa